12 Ocak 2016 Salı

2015 ALMANYA TUĞBA AKIN 2015 KASIM AYI RAPORU


 

Koordinatör Kurum : IJGD

Ev sahibi Kurum :  Gemeinschafsschule

Şehir : Berlin

Proje Adı: PIE - Practice International Experiences

Başlama Tarihi: 15.09.2015

Bitiş Tarihi: 15.09.2016

2015 Aralık Raporu

 

Aralık ayı geldiğinde Christmas ve Yılbaşı gibi Avrupada ve özellikle Berlinde büyük önem taşıyan günleri görme fırsatım oldu.

Christmas dönemi  sanırım burada geçirdiğim en güzel deneyimdi diyebilirim. Kasım ayında sınıf pencerelerini kar taneleriyle süslemeye başlayıp kardan adam yaptık hep beraber. Aralık ayı boyunca verilmek üzere çocuklar için hediye paketleri hazırladık. Çocukların fotoğraflarını çekip bunların çıktısını alarak kartpostallara yapıştırıp hediyelerimizi sınıf öğretmeniyle beraber hazırladım ve bunları çocuklara hediye ettik. Ayrıca çocukların ailelerine hediye etmeleri amacıyla da iki günlük resim çerçevesi yapımı etkinliği düzenledim. Boğaz çubuklarından hazırladığımız bu çerçeveleri çocuklarla beraber boyayarak ve çeşitli stickerlar yapıştırıp paketledik.

Berlinde bu süreçte şehrin hemen her yerinde kurulan Christmas Marketleri ziyaret ettim, bu dönem Almanların yüzünün en çok güldüğü, bolca çikolata tükettiği bir dönem.Amaçları ise sakince Christmas’ı ve ardından gelen yeni yılı beklerken olabildiğince mutlu olmak.

Aralık ayı başında Koordinatör ofisimde tüm eski ve yeni gönüllülerin davet edildiği Christmas  Yemeği düzenlendi. Hep beraber Christmas kurabiyeleri hazırladık. Ardından sırasıyla herkes kendi ülkesinin Christmas alışkanlıklarını, aile geleneklerini ve hediyeleşme süreçlerinden bahsetti.

Christmas öncesi uzun bir tatil dönemine girileceği için ve tüm marketler  kapalı olacağı için inanılmaz bir kalabalık ve alışveriş süreci vardı. Christmas günü ise şehirde genel olarak sessizlik hakimdi ve sokaklarda bile pek fazla insan yoktu, şehrin sokaklarını dolduran tek kalabalık turistlerdi. Christmas yemeği için Danimarkalı ev arkadaşım ve ziyarete gelen annesiyle beraber, ördek, kırmızı lahana ve patates pişirdim. Danimarkanın sadece bu dönemde yapılan ve Risalamande dedikleri pirinçli ve sütlü özel tatlısını yaptık.

Ocak ayının başına kadar okullar kapalı olduğu için iki haftalık tatilim vardı. Bu süreçte Alman Tarihi Müzesi, Berlin Film Müzesi ve Botticelli’nin sergisine gittim. Aralık ayı göre Berlin’de sıcak bir hava vardı bende bu yüzden Tempelhofer da bulunan ve eski havalimanından parka dönüştürülmüş Tempelhofer  Park’a giderek güneşten yararlandım Bu park özellikle haftasonları dopdolu oluyor. Yürüyüş yapmak, uçurtma uçurmak ve paten kaymak için genelde Almanlar bu parkı tercih ediyorlar. Ve bende çok şanslıyım çünkü kaldığım ev bu parka çok yakın ve böylelikle istediğim zaman gidebiliyorum.

  Yılbaşında ise Berlin’de kutlamalar havai fişek gösterileriyle tüm gece sürdü. Tüm gönüllü arkadaşlarımla beraber yılbaşı kutladık ve yeni yıla umutla, heyecanla girdim diyebilirim.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder