12 Ocak 2016 Salı

2015 ALMANYA TUĞBA AKIN 2015 ARALIK AYI RAPORU


Koordinatör Kurum : IJGD

Ev sahibi Kurum :  Gemeinschafsschule

Şehir : Berlin

Proje Adı: PIE - Practice International Experiences

Başlama Tarihi: 15.09.2015

Bitiş Tarihi: 15.09.2016

2015 Eylül, Ekim, Kasım Ayları Raporu

Tuğba Akın-Berlin

Eylül ayında başladığım Agh sürecim şu ana kadar tam anlamıyla sorunsuz geçiyor. Öncelikli olarak buraya gelmeden önce ciddi bir merak ve heyecan içindeydim. Daha önce Erasmus yapmış ve birçok uluslararası projelere katılmış olmama rağmen ilk kez bu kadar uzun sürecek bir projede yer almak ve bir ilkokulda çalışma fikri beni fazlaca heyecanlandırmıştı.

 Berlin’e ilk geldiğimde kalacağım yere ulaşma konusunda koordinatörümün havalimanında beni karşılaması nedeniyle herhangi bir problem yaşamadım. Benim gibi gönüllü olan Avusturyalı, Danimarkalı ve İspanyol 3 arkadaşımla beraber bir evi paylaşıyoruz. Ev sahibi kuruluşuma bağlı toplam 16 gönüllüyüz ve Türkiye adına gönüllü tek kişi benim. Agh dışında koordinatör ofisin yürüttüğü uluslarası projeler nedeniyle Latin Amerika, Meksika, Hindistandan, Endonezya gibi ülkelerden gelen gönüllü arkadaşlarda var. Bu sayede sadece Avrupa kültürünü değil dünyanın bir çok yerinden gelen arkadaşlarla kültür paylaşmı fırsatımız oluyor. Bu arkadaşlarımız Alman ailelerin yanında kaldıkları için kendilerini ziyaret ettiğimde Alman ailelerle de vakit geçirme fırsatı elde ediyorum. Geçtiğimiz hafta Hintli arkadaşımla beraber Hint yemeği yaparak ve ev sahibi ailenin çocuklarıyla oyun oynayarak ve  tavşanlarını besleyerek keyifli bir gün geçirdik. Sanırım bu sürecin bana en büyük katkılarından biri çocuklarla iletişimimi güçlendirmesi oldu. Ailemde en küçük çocuk ben olduğum için hep çocuklarla iletişim konusunda çekingen kalırdım , bunu aştığımı görmek beni mutlu ediyor. Şimdi gönüllüsü olduğum okuldan bahsedicek olursam,  Okulda Polonyalı bir Pedagogla beraber bir sınıfta çalışıyorum. Öğrencilerin yaş ortalamaları 6-8 arası. Okulda çalışan tüm öğretmenler ilk günden beri yardımsever ve güleryüzlüler. Benim burdaki ailem oldular diyebilirim. Almanca öğrenebilmem adına birkaç kitap verdiler ve günlük hayatta kelimelerin Almanca karşılıklarını bana söylemeyi, yazmayı ihmal etmiyorlar. Gerek koordinatörüm gerekse okulda çalışanlar Almanca öğrenme sürecime katkı sağlamaya çalışıyorlar. Şu an için temel seviye iletişim kurabildiğimi söyleyebilirim.

Çalıştığım ilkokulda Türkiyedekinden farklı bir eğitim sistem yürütülmekte bu yüzden sistemi anlamam biraz zaman aldı. Öğrenciler, dersleri bittikten sonra pedagoglarla beraber okul sonrası eğitimlerine devam ediyorlar. Bende pedagoglara yardımcı olmaya çalışıyorum. Genel olarak görevim, çocuklarla beraber öğle yemeği yemek, sınıf düzeni ve temizliğini sağlama, ev ödevlerini beraber yapma, oyun oynama, okul etkinliklerinde fotoğraf çekme ve el işi etkinlikleri düzenleme.
Okulun sanat dersine katılarak Alman ekmeği yapmayı,  koroya katılarak Almanca şarkılar söylemeyi, Almanca dersine girerek çocuklarla birlikte Almanca öğrendim. Cadılar Bayramında çocuklarla beraber kostüm hazırlama ve yüzlerini boyama gibi etkinlikler düzenledik. Çektiğim fotoğraflardan ise hep beraber sınıf ağacı yaptık.

Okul ve projem dışında Berlin’de olmaktan da son derece mutluyum. Hem hafta içi hem de hafta sonları gidebileceğiniz birçok etkinlik mevcut. Dopdolu ve canlı bir şehir.  Alman tarihini anlayabilmek ve Berlin Duvarı’nın yıkılışını, süreci birinci ağızdan dinleyebilmek, her hafta düzenlenen yüzlerce sergi, konser vb. etkinliklere katılabilme fırsatı bu süreci daha da keyifli hale getirmekte.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder