31 Ocak 2016 Pazar

EREN HAKKI KULAN LONDRA'DAN YAZDI


28 Ocak 2016 – Londra

3 aya yaklaşan bir süredir Lonra’dayım. Artık tamamen alıştım sayılır. Londra’da yaşam İstanbul’dan sonra biraz küçük şehirde yaşamak gibi gelmedi değil.

Anlatacaklarıma öncelikle vize sorunundan başlayacağım. Konsolosluğa bağlı aracı kurumdan vb çok bilgi almayı beklemeyin kendileri kraldan çok kralcı bir yapıya sahip ve bildiğin cahiller. Ben internet randevusunu alırken volunteer seçeneği yok ne seçmem gerekir diye gittiğimde, supervisore kadar pek çok kişiye soruldu ama alınan yanıtlar bilmiyoruz, volunteer seçeneği eskiden vardı Türkiye’de kalkmış vb gibi abuk subuk strese sokan cevaplardı. Genel olarak istisnalar harici vizeden tırsmayın çıkıyor(gözlemlerime göre).

 Tier 5 goverment exchange (migrant) dedim sonuç olumluydu ama başka tier 5 seçenekleri ile gelen Türk arkadaşlarla da tanıştım.

İlk ay kurum ve ev karışıktı ve ortam asosyaldi 8 kişi olmamız gerekiyordu ama üçü ülkelerine geri döndü. Şikayet etmeleri üzerine eve kontrol etmeye merkez kurumdan denetçi geldi ama öncesinde standartlarımızda yükselmeler olmuştu sorun kalmadı.

İlk eğitim zamanı geldiğinde Birmingham’a eğitime gittik iyiydi insanlarla tanıştım bol bol gezdik. Bir süre sonra 20 gün kadar Noel tatiline girdik. Birmingham’da tanıştığım arkadaşlardan yanıma gelen oldu eğlendik. Sonra iadei ziyaret ben onların yanına Gloucestera gittim orda da eğlendik.

Şu an evde 4 kişiyiz ben hariç 1 ermeni 1 rus 2 eleman 1 ukraynalı kız İngilizce'den çok Rusça duyuyorum. Şimdilik pek sıkıntı yok.


Telefonla resim konusunda sıkıntılar var bir artık dahakine.

Kendinize dikkat edin.

Eren Hakkı Kulan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder