5 Şubat 2016 Cuma

ESRA FRANSA'DA 4. AYINI DOLDURDU


ESRA ALACA    

LYON, FRANSA

Fransa'da 4. ay bitti.

Ocak ayi, muhtemelen Fransa'da gecirdigim en yogun ay oldu! Aralik ayinda calismalarina basladigim Toplumsal Cinsiyet Kimliklerimiz konulu projeyi Ocak ayi sonunda Ulusal Ajans'a gonderebilmek icin gece gunduz calistim! Esasinda bir ekip isiydi ve projeyi son basvuru tarihinden once yetistirebildik. Bu surec bana  AB projeleri yazma konusunda cok onemli deneyimler kazandirdi.

Bu ay, 6 Ocak tarihinde kutlanan Epifani Yortusu'na sahit oldum. Epifani yortusu, Noel'i takip ediyor ve Isa'nin vaftiz edilis tarihi olarak bilinen 6 Ocak'ta kutlaniyor. Fransa'da bu yortu “Krallarin Gunu” olarak da biliniyor ve ozel bir Fransiz keki olan “Galette” ile kutlaniyor. Galette'in icinde kucuk bir heykelcik konuluyor ve kendi payinda bu heykelcigi bulan sansli kisi altin renkli taci takip kral ya da kralice oluyor ve bir sonraki keki yapmakla yukumlu oluyor. Elbette bir cok gelenek gibi Epifani de toplumda dini bir bayram olmaktan cok, ailelerin, dostlarin bir araya gelerek bol bol bademli kek yedikleri ve  kucuk heykelciklerin dis kirma noktasina geldigi bir gelenek olarak goruluyor ve kutlaniyor. 6 Ocak sabahi hep birlikte bu bademli keki yedik ve aslinda heykelcigi bulan ben olmamama ragmen herkes taci benim giymemi istedi! Soz konusu kagittan bir tac ancak, herkesin bana bu gelenegi olabildigince eglenceli tanitmaya calismasi cok samimiydi!

Gelenege gore, birisi keki keserken orada bulunan en genc kisi masanın altina gecip hangi parcayi kimin alacagina rastgele karar veriyor. Neyseki icimizde en genc olan masanin altina sigacak boyuttaydi! :)

 Ofiste bu ay yogun calisan bir tek ben degildim. Yazilmakta olan baska projeler de vardi ve gelecek donem icin AGH basvurularinin son ayiydi da. Concordia'nin, gelecek Ekim'den itibaren, Turkiye'den gelen baska bir gonulusu olacak! Tum bu surec bana, benim basvuru yaptigim sureci, sancilarini ve heyecanlarini hatirlatti.

AGH'ler icin basvuru ayi oldugundan, biz de cesitli AGH atolyeleri duzenledik. Her atolyede Concordia benim motivasyon mektubumu adaylara ornek olarak gosteriyor. Bir kac atolyede online gosterdik ancak bir sureden sonra Concordia motivasyon mektubumun ciktisini alip atolye dosyasina ilistirdi. Artik demirbasa terfi eden motivasyon mektubum, ofiste espiri konusu haline geldi :)

Birlikte duzenledigimiz kulturel aksamlar, AGH bilgilendirme atolyeleri, yaraticilik atolyeleri, geri donusum projeleri ve daha bir cok fikir ile Concordia'da zaman akip gidiyor. Ben ise her gecen gunu doya doya yasamaya calismanin yaninda, geriye kalan sayili gunlerimi de dusunmeden edemiyorum.

Bir sonraki ay raporumda yine guzel anilar olacak ama baska koca bir ay daha bitmis olacak...



Esra,

Ocak 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder