15 Mart 2016 Salı

MERVE GEZMELERE BAŞLIYOR


                                                                             Koordinatör Kurum : Friedenskreis Halle e.V.
                                                                                   Ev sahibi Kurum :  Lebens(t)raum
                                                                                                         Şehir : Halle Saale

Proje Adı: Europa in Halle2015

Başlama Tarihi: 05.10.2015

Bitiş Tarihi: 04.10.2016

2016_03.08_SUBAT AYI RAPORU

 

 

08 Mart 2016 – Halle Saale

Avrupa Gönüllü Hizmetimin beşinci ayını bitirdim ve artık her şeyin bir rutine döndüğünü hissetmeye başladım. Bunu olumsuz anlamda söylemiyorum tam aksine artık sanki çok uzun süredir burada yaşıyormuşum ve hiç de yabancı değilmişim gibi hissetmemle alakalı olarak söylüyorum. Bence bu gerçekten de olumlu bir gelişme. İş arkadaşlarımla ve Lebenstraum’da yaşayan kişilerle kurduğum ilişki, evdeki düzenimden memnun olmam gibi etkenler elbette ki buna katkı sağlamıştır.  Yabancı bir ülkede yabancı gibi hissetmemek ama tamamen yabancı olmak çok farklı bir his, sanırım bu durum hoşuma gidiyor. Hem dili konuşurken yaptığın hatalara göz yumuluyor hem de her konuda yardım alıyorsun ve bir yandan da dillerini öğrendiğin için müteşekkir oluyorlar. Bu benim için Şubat ayının önemli bir gelişmesiydi.
Şu zamana kadar Lebenstraum’dan herhangi bir fotoğraf paylaşma şansım olmamıştı fakat bu ay tüm ailelerden izin aldım.
(Lebenstraum’da sekiz kişi yaşamakta ama diğer dörtlü akşam yemeğinde olduğu için kendilerini rahatsız etmek istemedim, şimdilik sadece genç dörtlü J)

Kendilerinin isimlerini paylaşmama izin yok ancak dördü de birbirinden sevecen. Hepsinin zihinsel bir özrü var fakat bunu genellemem yanlış olur çünkü hepsinin kendine öz ayrı bir engeli var. Türkiye’de konu engelli bireyler olunca aslında hiçbirimizin pek bir fikri olmuyor, çünkü engelli bireyler hep bir şekilde hayattan izole yaşıyor. Fakat benim projem bunun tam da tersini gerçekleştirmeye çabalamakta. Her ay iki kere yüzmeye gidiyoruz, her hafta sonu ayrı bir etkinliğimiz var bu parkta yürüyüş de olabilir herhangi bir müzeye gezi düzenlemek de olabilir. Bu seçimi Lebenstraum sakinleri yapıyor J

Ayrıca Mart ayından itibaren Avrupa’nın ilgimi çeken şehirlerine geziler yapmaya başlayacağım. Şimdiden tatil programımı hazırladım. Mart ayının sonuna doğru Amsterdam’a gideceğim. Hizmetimin güzel bir yanı da rahatça gezmek olacak.

Selamlar Merve

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder