1 Mart 2016 Salı

YELİZ FASCHİNG'İ ÇOCUKLARLA KUTLADI


   
   
Koordinatör Kurum : 
Vereinigung Junger Freiwilliger 
 Ev sahibi Kurum :  Forum Kreuzberg- Alaaddin
Şehir : Berlin
Proje Adı: EVS in children and youth centers in Berlin and Brandenburg 
Başlama Tarihi: 20.10.2015
Bitiş Tarihi: 30.08.2016

 

Ocak ayı etkinliğimiz : Fasching…

4 haftalık bir hazırlanma sürecinin ardından çocukların hepsi heyecanla Fasching gününü bekliyordu. Bazıları kostümleri ile birlikte geldi bazıları bizden kostüm aldı. Okullarda da kutlandığı için o gün ve ertesi gün her zaman yaptığımız önce ödevler sonra oyun programının dışına çıkıp tamamen Faschinge ayrılan bir gün oldu.

Öncesinden hazırlanan Schülerladenımız her zaman olduğundan farklı, rengârenk ve ilgi çekici görünüyordu. Ailelerde davet edildiği için küçük odamıza büyük bir sahne sığdırmaya çalıştık. Ben 4 hafta boyunca 3 kişiyi dans çalıştırdım, Bayan şefim olan Monika çeşitli sihirbazlık gösterileri için çalıştırdı bazılarını, bazıları ikili takımlar halinde küçükleri güldürmek için hazırladıkları komik konseptleri sergilediler, kimisi Almanya’da meşhur olan “Ist mir egal” şarkısının BVG klibinin aynısı taklit etti.

Bütün bunlar bittikten sonra ellerimizde müzik aletleri ile sokağa çıktık hep beraber ve olabildiğince gürültü yapıp, dikkatleri çekmeyi başardık. Böyle kutlanıyormuş Fasching bende burada öğrendim.

En sonunda üstü açık bir okulun bahçesine gittik, çocuklar kendi aralarında konuşurken birden yukardan şekerlerler yağmaya başladı J Hepsi çığlık çığlığa toplamaya başladılar. Biraz araştırmıştım bu Fasching nerden geliyor diye ve edindiğim bilgilere göre Fasching bir Karnaval ve birçok ülkede çılgınca kutlanıyor. Karnaval kelimesi da aslında köken olarak başka bir dil ailesine ait ve “ Hoşça kal” anlamı taşıyormuş.
Verimli bir ay oldu benim için, bir şeyler öğrettim ve bir şeyler öğrendim.
Yeliz Altınsoy

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder