19 Kasım 2015 Perşembe

2015 İspanya Fulya Bahar

Mart-Nisan
Merhaba! Burada geçirdiğim 3. Ayın sonundayım. İspanyolcam yavaş da olsa ilerliyor. Çevremdeki insanları, Amigos Vela Latina ailesini ve buradaki günlük yaşamı iyice benimsemeye başladım J Herkes oldukça kibar, yardımsever ve en önemlisi eğlenceli! Bizi yoracak işler vermiyorlar, bazen hafta sonlarımızda da çalışmak zorundayız ancak o kadar fazla geleneksel kutlama ve bayramları var ki o açık kapanıyor J Ayrıca seyahat etmemiz konusunda her zaman oldukça kolaylık sağlıyorlar. Şimdilik ciddi bir sıkıntı yaşamadık, umarım böyle devam eder J

Benim projem, buradaki Amigos Vela Latina adlı organizasyonun yelkenli, yelkenli yarışları ve eğitimi ile ilgili düzenlediği bir oluşum. Yelkenli aktiviteleri dışında haftada 4 saat İngilizce-İspanyolca Language Exchange programı kapsamında ders veriyor, kendi dilimizi de geliştiriyoruz. Haftada yedi saat kadar İspanyolca eğitimi alıyoruz. Ben bu eğitimi mentorumuz Carmen’den, kendi ev ve çalışma arkadaşlarım olan Petra ve Matej ile birlikte alıyorum. Yani üç kişilik bir sınıfta eğitim alıyoruz, bu da gelişimimize birebir katkısı olan bir durum.

Bunun dışında buradaki yelkenlilerin onarımı ve boyanması konusunda associacion a yardımcı oluyoruz. Yelkenli yarışlarında fotoğraf çekmeye başladık ve yakında çocuklar için düzenlenecek olan yaz kampında onlara gönüllü eğitmen olacağız. Çeşitli oyunlar ile doğa ve denizde yaşamak ile ilgili pratik ama önemli bilgiler vermeye çalışacağız. Normalde çocuklarla çalışmak konusunda çok deneyimim olmasa da, hem onlara doğa konusunda bir şeyler aksetmek, hem de kendim için yeni bir deneyim yaratmak konusunda heyecanlı olduğumu söylemeliyim.

Cartagena küçük ama güzel bir şehir. Her ne kadar çevresinde fabrika ve sanayii tesisleri yoğunlukta olsa da, çevresini kuşatan bir o kadar meyve bahçesi bu durumu biraz da olsa kamufle ediyor. Çok yemyeşil bir doğası yok, zamanında burada ciddi direnişler ve bölge hâkimiyeti konusunda savaşlar olduğundan, doğa oldukça zarar görmüş. Buna rağmen dağlar ve her yeri kuşatan muhteşem deniz ile gökyüzü, benim gibi yeşil aşığı bir insana bile kendini yeteri kadar doğanın güzelliklerinin içerisinde hissettiriyor J Evime bir dakika uzaklıktan port başlıyor, eğer bisiklet ile 15, yürüyerek 30 dakikayı göze alırsam da, küçük ama harika plajlara ulaşıyorum. Küçük mağaralar, kayalar ve dağların arasındaki gizli geçitli sahillerimiz var. Deniz harika, geçen hafta yüzmeye başladık bile. Zaten burada doğa sporları oldukça hâki;  bisiklet, hareket bisikleti, koşu, tırmanış, yüzme, doğa yürüyüşleri… Herkes mutlaka bir şeyle ilgileniyor. Havası rüzgarlı, bu nedenle İspanyol sıcağı bayıltıp bir köşeye atmıyor seni.. Kalkıp dağlara doğru koşacak enerji için Cartagena rüzgârı her zaman büyük destek J

Burada kendi ev sahibimiz, komşumuz, organizasyondan ve sosyal merkezden insanlar bize aile gibi oldular. Dışarı eğlenmeye de gidiyoruz, sailing için denize de çıkıyoruz ve bir sıkıntımız olduğunda paylaşıyoruz. Değerli ve keyifli insanlar, onlarla tanıştığım için mutluyum. Burada oluşturdukları ortam seni çok da evinden uzakta hissettirmiyor. Kurallarla örülü sıkıcı bir iş ortamından ziyade, birçok değişik şeyi eğlenerek öğrenebileceğim bir ortam açıkçası.

Seyahat konusunda şu ana kadar Salamanca, Valladolid, biraz Madrid, Barcelona ve Granada’yı gördüm. Haziran başı Malaga ve sonra tekrar Barcelona’ya gitmeyi düşünüyorum. Hiç yetmiyor ama ne kadar gitsek cebimize kar tabiiki de J