19 Kasım 2015 Perşembe

2015 İtalya Emine Hilal Karakayış

Merhaba,

Proje aramak, beklemek, onay, vize işlemleri ve tekrar bekleyişler, varış derken, yaklaşık bir ayımı doldurdum Altamura'da. Raporuma başlamadan önce gönüllüsü olduğum ''Let it be Europe'' projesinde çalışmama olanak sağlayan başta gönderici kurumum Gençtur'a, bana özverili bir şekilde rehberlik yapan ve yardımları esirgemeyen Zafer Yılmaz'a ve bizlerin bu fırsatı yaşamamızda olanak sağlayan Türkiye Ulusal Ajansı'na minnetlerimi sunmak isterim. Öncelikle gönüllüsü olduğum kurumdan kısaca bahsetmek istiyorum. Aixilium kurulduğu tarihten bu yana yerel engelli halkın birlikte hayatla olan entegrasyonunu sağlamayı kendine görev edinmiş köklü ve özverili bir kurum. Çok sayıda çalışanları ve gönüllüleri var. Hergün farklı bir programla engellilerin yeteneklerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Fotoğraf, tiyatro, dans gibi organizasyonlar da birlikte çalışıyoruz. Benim daha önce engellilerle bir deneyimim olmamıştı ve inanılmaz güzel geçiyor çalışmalarımız. Şimdiden çok sayıda engelli arkadaş edindim kurumumdan.

Haftada 3 gün ikişer saat olmak üzere İtalyanca eğitim alıyorum. Biraz biraz derdimi anlatacak kadar geliştirdim dilimi. Şehir merkezinde temiz ve bakımlı bir evde iki Fransız ve bir Rus ile birlikte kalıyorum. Ev arkadaşlarım da benim gibi gönüllü oldukları için iyi bir iletişim içindeyiz, her konuda birbirimize yardımcı oluyoruz.

İçinde bulunduğumuz bu ay, çalışan tüm gönüllüler ile birlikte Roma yakınlarında Vitorchiano adında bir şehir de eğitime gideceğim. Orada hergün italyanca ders alacağız. Bunların hepsi benim için çok özel deneyimler. İlk ayımda sizlere yazmak istediklerim şimdilik bunlar, gelecek aylar da raporlamaya devam edeceğim. Raporumun sonuna kurumumla yaptığım çalışmalarda birlikte çekildiğimiz birkaç fotoğrafı ekliyorum.

Saygılar...

Emine Hilal Karakayiş
Tel: +39 340 871 57 48


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder