7 Ocak 2016 Perşembe

ALMANYA 2015 YELİZ ALTINSOY 2015 EKİM, KASIM, ARALIK AYLARI RAPORLARI


Koordinatör Kurum : Vereinigung Junger Freiwilliger                                        
Ev sahibi Kurum :  Forum Kreuzberg- Alaaddin

Şehir : Berlin

Proje Adı: EVS in children and youth centers in Berlin and Brandenburg 

Başlama Tarihi: 20.10.2015
Bitiş Tarihi: 30.08.2016

2015 Ekim, Kasım, Aralık Raporu

06.01.16 Kreuzberg, BERLİN


20 Ekim 2015’ den beri çalıştığım bu kurumda her gün farklı bir etkinlikle karşılaştım. Günlük bir programımız var hep ona göre ilerliyoruz. Saat 14:00 da çocuklar geliyor, onlar gelmeden önce ben onlara ekmek üstü reçel, peynir, bal ve meyveler hazırlıyorum ki geldiklerinde bir şeyler atıştırsınlar diye. Onlar geldikten sonra, yaklaşık yarım saat zeka geliştirici ve hafıza güçlendirici çeşitli oyunlar oynuyoruz daha sonra 1 saat ev ödevlerini beraber yapıyoruz. Kimisi 1.sınıf kimisi 6. Sınıf ama her biri ile çalışmak ayrı ayrı güzel ve zevkli. Hepsi çok tatlı, ufacık bedenleri ama büyük düşünceleri var. Her pazartesi ve Çarşamba günü dünya mutfağından yemekler yaptık ve yedik bu sayede hangi ülkede ne var öğrenmiş oldular. Yemeği sunarken o ülkenin bayrağı ve masa düzeni dikkate alınarak her şey hazırlandı. Daha sonra sorduğumuzda, şu yemek nereye aitti diye düşünmeden cevap verdiler her seferinde.
Cuma günleri ben 2 kişiye gitar öğretiyorum. İki defa bir şarkı üzerinde yoğunlaştık ve daha sonra küçük konserler verdik. Ben onlara kendilerinin şarkı sözü yazmasını daha sonra onu beraber bir şarkıya dönüştürmemizi önerdim. Çok zevk aldılar, şarkımızı yazdık ve söyledik. İki patronum var birisi Türk birisi Alman. İkisi de dünya tatlısı çok iyi insanlar. Ben çocuklara bir şey öğretirken her zaman onlardan da bir şeyler öğrendim. Her şey yolunda güzel ve düzgünce devam ediyor. 2 hafta Noel tatilinden sonra tekrar işe başlamak ve çocuklarının enerjisinin güzelliğini tekrar hissetmek iyi bir duygu.

Şu ana kadar söyleyebileceklerim bunlar. Herkese gecikmeli de olsa mutlu yıllar diliyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder