8 Ocak 2016 Cuma

BELÇİKA 2015 DERYA COŞKUN 2015 KASIM RAPORU


Koordinatör Kurum : GIGOS-GENK

Ev sahibi Kurum :  GIGOS-GENK

Şehir : Genk

Proje Adı: EVS in GIGOS

Başlama Tarihi: 27.10.2015

Bitiş Tarihi: 05.09.2016

2015 Kasım Raporu

 

30.11.2015

Öncelikle Merhaba bu maili Türkiye’ye yaklaşık 3400 km uzaktan, Belçika’dan yazıyorum. Ben Derya Coşkun ve  AGH kapsamında Belçika’da bugün 1 ayımı doldurmuş bulunuyorum. Çok uzun bir süreç hazırlık ,vize, geliş ,iş ,dil okulu ve bir çok konuda yaşadıklarımı anlatmaya çalışacağım. Umarım ilerde okuyan ve Belçika’ya gelecek arkadaşlara yardımcı olurum.

Yaklaşık olarak 1 yıl önce AGH yapma kararı aldım. Öncelikle motivasyon mektubu cv ve kendimi tanıtan kısa bir video hazırlamakla başladım. Ve yaklaşık 2-3 ay süren proje araştırma ve mail gönderme süreci yaşadım. Bu  3-4 aylık süreçte çok fazla kurumla mailleştim. 2 kez Skype görüşmesi yaptım. Ve şubat ayında Belçika’dan yani şu an çalıştığım Gigos’dan uzun dönem (1 yıl) projem için  kabul aldım. Bundan sonra  projenin kabulünü bekleme süreci başlıyor yaklaşık 4 ay. Ardından projeniz kabul ediliyor ve pasaport ve vize işlemleriniz başlıyor. Ki beni en çok zorlayan kısım bu kısım oldu. Öncelikle (Belçika için) D tipi vizeye başvurdum.(Çalışma vizesi)  Gerekli evraklar     http://www.vfsglobal.com/belgium/turkey/work_permit_documentsrequired.html  linkte bulabilirsiniz arkadaşlar. Bunun haricinde 2015 Mart itibariyle Belçika Konsolosluğu uzun süreli kalışlar için rödevans ödemesi başlığında yeni bir ödeme çıkardı maalesef.        https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/EN/news/Pages/Contributioncoveringadministrativecostsofanapplication.aspx onun için yararlı bilgileri linkte bulabilirsiniz. Belgeleri toplamadan    http://www.vfsglobal.com/belgium/turkey/scheduleanappointment.html bu site üzerinden yada telefonla randevu almanız gerekli. Ben Trabzon’da yaşadığım için vize için Ankara’ya gitmem gerekti. Belgeler için de Belçika Konsolosluğunun istediği özel sağlık raporu var. Bu rapor ancak konsolosluğun belirlediği doktorlardan alınıyor. Ben sağlık raporu için bir gün öncesinden bütün doktorları arayıp fiyat aldım. Ve en sonunda 300 TLye MEDLAB’dan randevu aldım. Gün içinde sabah gidip öğleden sonra raporunuzu alabiliyorsunuz.Rapor Belçika resmi dillerinden biriyle yazılıp kapalı bir zarf içinde size veriliyor ve açmadan VFS Globale vermeniz gerekiyor. Diğer bir belge Adli sicil kaydı. Ankara için Kızılay’dan Adli Sicil Müdürlüğünden alabiliyorsunuz. Dilekçenize Belçika Konsolosluğuna verilmek üzere yazıyorsunuz ki yabancı dilde alabilesiniz. Daha sonra  Sıhhıye’de Adliye’nin 5.katında apostil yaptırtmanız gerekli. Diğer belgeleri de topladıktan sonra randevu saatinizde VFS Globale gitmeniz gerekli. Daha  sonra belgeleri teslim ediyorsunuz ve aracı kurum ve posta ücreti için yaklaşık 100 TL ödüyorsunuz. Bu süreçte vize için yaptığınız her harcamanın faturasını saklamanız gerekli. Bunlar için bir dosya oluşturmanızı öneririm.( Bunun içinde Ankara- Trabzon gidiş geliş yol masrafları dahil.) Benim vizem yaklaşık 9 iş gününde elime ulaştı. Bu sürede valiz hazırlama süreci olarak değerlendirdim.  Verebileceğim en büyük öğüt  eğer benim gibi Türkiye’ye göre cidden çok fazla soğuk bir ülkeye geliyorsanız en kalın giysilerinizi yanınıza mutlaka alın.( bere , eldiven ,kaşkol vb) Bunlar nasıl sığacak derseniz ben 4 adet vakumlu poşet aldım. Bütün eşyalarımı bu poşetlere yerleştirdim ve yaklaşık %60 yer konusunda tasarrufta sağladım. Ayrıca ağrı kesici, grip ve soğuk algınlığı varsa başka şikayetiniz ilaçlarınızı valizinizde fazladan fazladan mutlaka bulundurun. Benim uçak biletimi ev sahibi kurum aldı. THY dan aldık 30 kg bagaj hakkım vardı. (8 lt el bagajı+ pc çantası+ ve kişisel çantam)

27 Ekim sabah hiç bilmediğim bir ülkeye ayak bastım. Elimde onca  valiz ve hiç bilmediğiniz bir dili konuşan onlarca insan. İlk başta şaşkın şaşkın etrafınıza bakıyorsunuz nereye geldim ben diye ama sonra valizlerinizin peşine düşüyorsunuz. Ben Brüksel Uluslararası Havalimanına indim. Valizimi aldıktan sonra havalimanının alt katında bulunan tren istasyonuna indim. Çalıştığım kurum Genk’te bulunuyor Brüksel ile arasında yaklaşık 1.5 saat bulunuyor. Tren biletini aldıktan sonra bir aktarmayla Genk istasyonuna geldim. ( En dikkatimi çeken şey tren saati 11.08 ise tren 11.08 de hareket etmiş oluyor aman daha kalkmamıştır demeyin herşey dakikası dakikasına çalışıyor.) Trenden indiğim gibi beni kabul eden şirkette evs ile ilgilenen bayan tam karşımda  beni bekliyordu. Daha sonra arabasıyla kalacağım yere geldik. Ben 3 katlı bir evde 2 diğer evs yapan arkadaşımla kalıyorum. Evin ilk katı şirketin ofisi diğer 2 kat bize ait. Herkesin kendine ait odası bulunuyor.(ve odada ihtiyacım olan herşey var yatak+dolap+çalışma masası vb) Geldiğim anda cep harçlığım ve yemek paramı aldım. ( kendi mutfağımız ve bütün ihtiyacımız olabilicek  herşey vardı.)

                Geldikten 1 gün sonra mentorum ile birlikte kaldığım şehirde  küçük bir gezinti yaptık. Sonraki gün oturum izni için belediyeye gittik. Daha sonraki hafta çalışacağım ofise gittik. 10 kişiyle birlikte çalışıyoruz. Genel olarak okul haricindeki zamanda  çocuklarla ve gençlerle  sosyalleşmeleri ve kişisel gelişimleri acısından fayda sağlayacak çeşitli aktiviteler de bulunuyoruz. ( İlk aklıma gelen çocuklarla buz pateni yaptık, genç kızlarla film izledik başka şehre galeri gezmeye gittik, çeşitli yöresel yemekler yaptık vb) 2 hafta sonra dil kursuna başladım. Bulunduğum bölgede Flemenkçe konuşulduğu için Flemenkçe öğreniyorum. 6 ay boyunca sürecek kursum.

1 ayda hiçbir aksilik hiçbir sorun yaşamadım benim şansım mı bilmiyorum umarım hiç kimse yaşamazJ  Tek sorun hafif bir soğuk algınlığıJ Şimdiye kadar Hollanda’ya gittim. Bir ay içinde Almanya, Fransa ardından İspanya’ya gidiyorum.  Hafta sonları hariç ekstra 24 gün tatiliniz olacak önceden  planlama  yaparsanız çok uygun fiyatlarla görmek isteyeceğiniz her ülkeyi görme şansını elde edebilirsiniz. Umarım yazdığım bu yazı birilerinin ihtiyacını karşılar.  Mükemmel bir AGH geçirmeniz dileğiyle.

1 yorum:

  1. Merhabalar, Belçika D tipi vizeyle, gönüllülük sırasında diğer ülkelere gitmek için izne veya vizeye ihtiyacımız var mı?

    YanıtlaSil