8 Ocak 2016 Cuma

BELÇİKA 2015 DERYA COŞKUN 2015 ARALIK RAPORU



Koordinatör Kurum : GIGOS-GENK

Ev sahibi Kurum :  GIGOS-GENK

Şehir : Genk

Proje Adı: EVS in GIGOS

Başlama Tarihi: 27.10.2015

Bitiş Tarihi: 05.09.2016

2015 Aralık Raporu

               

Merhabalar,

Belçika’da 2. ayımı doldurdum. İlk raporumda  proje arayışı vize ve geliş sonrası durumdan bahsettim. Bu ay ve bundan sonrasında genel olarak Belçika’da ne yapıyorum Gönüllü olarak, kuruluşum benden ne bekliyor. Bu konularda yaşadıklarımı anlatacağım.

Belçika’nın Genk şehrinde Gigos adlı sosyal kuruluşta Gönüllü olarak çalışıyorum. Kuruluşum maddi durumu iyi olmayan, anne-babası ayrı olan  çocuklarla haftanın iki günü( Çarşamba-cumartesi) 14:00-17:00 arası 3 saati kapsayan çeşitli aktiviteler yapmak adına kurulu. 3 yaştan 19 yaşına kadar genç ve çocuklarımız ve gençlerimiz var. 15-19 a kadar olan gençlerle farklı günlerde  ilgileniyoruz.

Diğer grupla bahsettiğim günlerde etkinlikler yapıyoruz. 3 ya da 4 yaş grubuna göre çocukları ayırıyoruz. 2 gün etkinlikler içinde şu ana kadar yaptıklarımızı aklıma gelenleri saymam gerekirse buz pateni, Sinterklaas fabrikasına gitmek ( bir çeşit Noel baba Hollanda ve Belçika’ya özel) , Belçika Fas Türk yemekleri yaptık ( benim grubumda 3 ülkeden çocuklar olduğu için) , bir hafta yaş olarak daha büyük kızlarla şarkı sözü yazıp stüdyoda şarkıyı kaydettik, diğer bir hafta ormanda çeşitli aktiviteler yaptık . Genel olarak apartmanda yaşayan çocukları haftanın 2 günü de olsa daha çok sosyalleştirmek, birbirleriyle daha çok kaynaşmaları  adına çalışıyoruz kısacası. Kalan 3 günde kendi ofisimizde ilerde hangi aktiviteleri yapacağımıza dair projeler tasarlıyoruz.

Şimdiye kadar 2-3 aktivite düzenledim. Bunlardan biri çocuklarla kartonlardan kardan adam yapmaktı. Diğeri Türk yemeği yapmaktı tabi kiJ  Bu ayki planımızda yüzme havuzuna gitmek var. Aslında çalışırken bir yandan da eğleniyorum. Şu an 2 ayım dolduğu için yavaş yavaş proje yazmaya başlıyorum. İlerleyen zamanlarda sınıfı benim kontrol etmemi bekleyecekler o grubu alan öğretmen  sadece izleyecek.

Kurum çalışanlarına da çok fazla zaman ayırıyor motive etmek adına. 6 ayda bir gezi düzenliyor. Geçen ay Köln’e gittik. Yeni yıl partisi yaptık. 3 gün önce brunch yaptıkJ  İzin konusuna gelmek istiyorum eminim hepiniz sadece çalıştığınız ülkede kalmak istemiyorsunuz ne kadar ülkeye giderseniz o kadar iyi J 24 gün tatilimiz var toplamda hafta sonları haricinde. Ben yılbaşına ev arkadaşlarımla Berlin’de girdim. Önceden söylemek şartıyla hiç bir sıkıntı yok istediğiniz zamanda istediğiniz yere gidebilirsiniz.

Dil okulundan bahsetmek istiyorum biraz da. Haftanın 4 günü pazartesiden perşembeye 08:45-11:50 arası Flemenkçe öğreniyorum. Flemenkçe biraz korkutucu geliyor kulağa ve  gerçekten de korkutucu.  Belçika’ya gelmeden hiç bir kelime bile bilmediğim bir dil. Kulağımın alışması  çok zor oldu. Haftaya ilk kur sınavım var. Artık yavaş yavaş kendimi anlatıp konuşulduğunda aradan anladığım bir şeyler çıkıyor J Bir sonra ki raporumda umarım daha çok şey öğrenmiş olurum.

DERYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder