16 Haziran 2016 Perşembe

BAHAR KENDİ KANATLARIYLA UÇUYOR



İspanya'da EVS yapan gönüllümüz Bahar Akçan'ın 5. ay raporu.
Merhabalar :)

5. ayımı da doldurmuş bulunuyorum bugün.

Her ay çalışma tempom, tempomuz biraz daha artıyor. Bu ay en yoğun vakitlerimden birini yaşadım burada. Geçen ayki raporumda bahsettiğim İtalyan Okulu'na iki hafta boyunca her gün gidip, hem gösteri hazırlama süreçlerine, hem de gösterilerinde ışık ve müziklerini yapmada yardımcı oldum. Bi' sürü çocuğum oldu orada. Sürekli sarılıp, "Gelecek yıl gelecek misin?" diye sordular. Aileleri fotoğraf konusunda önceden uyardıkları için sizlerle fotoğraf paylaşamıyorum bu konuda.

 Bi' yandan çocuklar için projemize çalışmaya devam ederken, bi' yandan tiyatro için promosyonlar, diğer yandan tiyatronun işleri, alışverişleri. Yoğun ama keyifli. :)


Geçen ay Arjantinli bi' grup  ağırladık tiyatroda, bi' hafta boyunca. Gösteri için geldiler ve kalmak için tiyatroyu kullandılar. Bizim için tiyatro salonlarında, kütüphanede (Orada bi' koltuğumuz var) yataklar hazırlamak, onlar için de burada kalmak değişik oldu sanırım. :) Değişik insanlar tanıyoruz, değişik kültürler, bu hoşuma gidiyor.

Bu ay içerisinde Rus Amerikan bi' direktörün "Clown" atölyesine katıldım ve atölye sonunda ufak bi' sunum hazırladık seyirciye. Burada yer aldığım ilk sahneydi, haliyle heyecanlıydım. Her şey yolunda geçti. Mim, palyaço karakteri, doğallık üzerine bi'çok şey öğrendik. Bu  hafta sonu da Japon bi' direktörün meditasyon üzerine olan atölyesine katılacağım.

Geçen hafta bi' tanıdığımızı kaybettik.. Rukiye abla. Ablamın arkadaşıydı, 2 yıldır kanserle savaşıyordu, yenik düştü ardında 2 yaşında kızını ve ailesini bırakarak.. Her sürecini bildiğim için beni çok sarstı.. Buraya geldiğimden beri hiç "Ah Türkiye'de olsam" dememiştim kendime, kendimi zora sokmamak için. Ama böyle zamanlarda insan orada olmak, destek olmak; sevdikleriyle olmak, sevdiklerine sarılmak istiyor.. En büyük korkularımdan birisiydi ben buradayken sevdiğim birini kaybetmek; umarım bi' daha yaşamam. Keşke ölüm hiç yaşanmasa gerçi..

Neyse, sonraki hafta  12 günlüğüne Türkiye'ye gideceğim. Normalde iznimi diğer ülkelere ya da Madrid'in diğer bölgelerine yapmak için kullanacaktım ama, ablam bi' bebek sahibi olacak, yeğen sevgisi ve özlemi ağır bastı. :)

Bu ayki raporuma Rukiye ablanın bi' sözüyle son vermek istiyorum:

"Tek bi' hayat var, kendi kanatlarınla uç.."

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder